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Collective Canada founder, John Moynihan

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ABOUT JOHN MOYNIHAN

John Moynihan, founder of Collective Canada, is a passionate pharmaceutical industry professional with extensive experience negotiating with major healthcare manufacturers and government representatives, known for actively pursuing "win-win" conclusions among all stakeholders.

John's thirty-five years of industry experience, both in Europe and North America, has given him an international perspective on the procurement of pharmaceuticals for public payers, marketing management for new and established brands, and sales management techniques.

A creative problem solver known for his persistence, self direction, and successful implementations, John believes that the best results can be achieved through process improvement and negotiation.

qui est john moynihan?

John Moynihan, fondateur de Collective Canada, est une industrie pharmaceutique passionné professionnel avec une vaste expérience de négociation avec les principaux fabricants de la santé et des représentants du gouvernement, connu pour poursuivre activement conclusions "gagnant-gagnant" entre toutes les parties prenantes.

Trente-cinq ans les de John d'expérience de l'industrie, à la fois en Europe et en Amérique du Nord, lui a donné une perspective internationale sur l'achat de produits pharmaceutiques pour les payeurs publics, la gestion du marketing pour les marques nouvelles et établies, et les techniques de gestion des ventes.

Un problème de création solveur connu pour sa persévérance, sens de l'auto, et des implémentations réussies, John croit que les meilleurs résultats peuvent être obtenus grâce à l'amélioration des processus et de la négociation.
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EXPERIENCE HIGHLIGHTS

Five years as director at MedBuy Corporation, a national healthcare group purchasing organization based in London, Ontario, specializing in hospital contracting.  During his tenure, John built contracted business from $128M to $450M by aligning contract terms and leveraging maximum volume in a single major competitive bidding process, which produced significant price reductions.

Thirteen years in business development at IMS Health (UK) and IMS-Brogan (Canada), responsible for increasing sales of business information and decision support technology to the pharmaceutical industry. During this time, John gained additional insight into how the industry works
 and extensive experience from a considerable number of negotiation processes.

Fourteen years in a variety of sales and marketing roles in the pharmaceutical industry, including Norgine/Fournier Pharmaceuticals UK (now a subsidiary of Abbott Laboratories), LRC Products, and Astra Pharmaceuticals (now AstraZeneca). John devised and led new product launches in the hyperlipidemia, and HIV / AIDS prevention, and led sales teams in respiratory, cardiovascular, G.I. and other markets.

Additional sales and industry experience while serving as Vice President, Sales at Dun & Bradstreet Canada and Director of Business Development at Rogers Medical Intelligence Solutions.


expérience

Cinq ans en tant que directeur à MedBuy Corporation, une organisation d'achats du groupe national de santé basé à London, en Ontario, spécialisée dans les contrats de l'hôpital. Durant son mandat, John construit entreprise contractée de 128M $ à 450M $ en alignant les conditions contractuelles et agréger le volume au maximum dans un seul grand processus d'appel d'offres, ce qui a produit des réductions de prix importantes.

Treize ans en développement des affaires chez IMS Health (Angleterre) et IMS-Brogan (Canada), responsable de l'augmentation des ventes de l'information d'entreprise et de la technologie d'aide à la décision pour l'industrie pharmaceutique. Pendant ce temps, John a acquis des connaissances supplémentaires sur le fonctionnement de l'industrie et une vaste expérience d'un nombre considérable de processus de négociation.

Quatorze ans dans une variété de fonctions de vente et de marketing dans l'industrie pharmaceutique, y compris Norgine / Fournier Pharmaceuticals UK (maintenant une filiale des Laboratoires Abbott), LRC produits et Astra Pharmaceuticals (aujourd'hui AstraZeneca). 
John a conçu et mené lancements de nouveaux produits dans le hyperlipidémie, et la prévention du VIH / sida, et a dirigé des équipes de vente dans respiratoire, cardio-vasculaire, gastro-intestinal et d'autres marchés.

Des ventes additionnelles et de l'expérience de l'industrie tout en servant de vice-président des ventes chez Dun & Bradstreet Canada et directeur du développement des affaires chez Rogers Solutions de Medical Intelligence.
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unique skills

  • Pharmaceutical procurement for public payers
  • Healthcare group purchasing
  • Pharmaceutical industry knowledge
  • Negotiations with senior contacts
  • International perspective

compétences uniques

  • Achats de produits pharmaceutiques pour les payeurs publics
  • Groupe de soins de santé d'achat
  • Connaissance de l'industrie pharmaceutique
  • Négociations avec contacts supérieurs
  • Perspective internationale

Contact us today
Contactez-nous aujourd'hui
Collective Canada Inc.
14-30 Eglinton Avenue West, Suite 121
Mississauga, Ontario  L5R 0C1
john@collectivecanada.ca
(416) 550-4492
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